3 گزينه موثر براي افزايش انرژي بدن « Armin3D.com

3 گزينه موثر براي افزايش انرژي بدن

در بخش پزشکی — admin @ 8:59 pm June 16, 2012
گزينه موثر براي افزايش انرژي بدن

هميشه در طول روز مواقعي پيش مي‌آيد كه احساس مي‌كنيم به انرژي بيشتري نياز داريم تا بتوانيم به كارهايمان ادامه دهيم.

به گزارش روزنامه اكسپرس، اگر قصد ورزش كردن داريد و يا در ميانه روز احساس كسالت و سستي مي‌كنيد و در نتيجه به چيزي احتياج داريد كه بتواند در اين شرايط انرژي شما را بالا ببرد مي‌توانيد از گزينه‌هاي زير كمك بگيريد:

1- انواع جو؛

اگر احساس ضعف و ناتواني در تمركز داريد ممكن است بدنتان با كمبود انواع خاصي از ويتامين‌هاي B‌ مواجه شده باشد. اين ويتامين‌ها نه تنها كارايي مغز را بهبود مي‌بخشند بلكه در عين حال به بدن كمك مي‌كنند تا كربوهيدرات‌ها را به گلوكز كه سوخت بدن است، تجزيه كنند. يكي از بهترين منابع ويتامين B‌، انواع جو هستند. خوردن مقداري از اين ماده غذايي در وعده صبحانه مي‌تواند انرژي بدنتان را در طول روز به وضعيت مطلوبي برساند.

2- شكلات؛

شكلات كه البته منظور شكلات تلخ است سرشار از مواد شيميايي افزايش دهنده انرژي مثل كافئين و تئوبرومين مي‌باشد. تئوبرومين محركي است كه در بسياري از نوشابه‌هاي انرژي زاي معمولي يافت مي‌شود.

3– چغندر؛

چغندر علاوه بر بسياري از خواص مفيدي كه براي بدن دارد يك منبع مهم از توليد انرژي بادوام است. اين ريشه خوراكي، هم محتواي قند طبيعي بالايي دارد و هم سرشار از ريز مغذي‌هاي انرژي زا شامل منيزيم، آهن، ويتامين C و نيترات است.

ایسنا


نظرات

فعلا نظری ثبت نشده است

RSS نظرات برای دنبال کردن نظر ها.

امکان نظردهی در مورد این مطلب وجود ندارد

Powered by Armin3D.com™ © 2004/2024 - All Rights reserved ® - Contact us