اطلاعات و معلومات و دانش بشری در باره قد جدیدترین روش « Armin3D.com

اطلاعات و معلومات و دانش بشری در باره قد جدیدترین روش

در بخش بدون دسته بندی — admin @ 9:53 am January 20, 2023

تا این لحظه هنوز دارویی موثر پس از سن 19 سالگی کشف نشده که قد را بزرگ کند اما آدمها بیکار ننشستند و انواع و اقسام روشها را برای اینکه قد بلندتر شوند انجام دادند دانشمندان هم تحقیقات زیادی انجام دادند که پس از 20 سالگی چگونه قدمان را افزایش دهیم تقریبا نیمی از مردم جهان از کوتاهی قد رنج می برند قد کوتاه به این معنی نیست که هر کسی اگر بالای 180 بود از قدش راضی هست یکنفر قدش 175 هست به ظاهر قد بلند نیست اما قد کوتاه هم نیست اما چرا او نیز مانند فردی که 170 سانتی متر قد دارد عذاب می کشد چون اونی که 180 داره دوست داره والیبالیست یا بسکتبالیست بشه و آبشار بزنه معلومه که اون 20 سانتی متر حداقل کمبود قد داره فقط در ورزش کوتاه هست اما در بین مردم قدش استاندارد هست و حتی با این قد میتونه راحت بره جلوی یک هلندی که خیلی بلند هستند اما سیگار برای قد خوب نیست ورزش خوبه مخصوصا کششی چون ممکنه 2 سانت تا 3 سانت رشد کنه تضمینی نیست اما غیر ممکن هم نیست

آیا واقعاً می توانید قد خود را افزایش دهید؟
وقتی رشدت متوقف شد
کارهایی که می توانید قبل از 18 سالگی انجام دهید
کاری که اکنون می توانید انجام دهید
ما محصولاتی را که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید هستند، اضافه می کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم. روند ما اینجاست

چگونه مارک ها و محصولات را بررسی می کنیم

شما تنها نیستید اگر در آینه نگاه کرده باشید و آرزو داشته باشید که ای کاش کمی بلندتر بودید (و آرزو می کردید که ای کاش یک رقصنده بودید). اما قد شما جنبه ای از بدن شماست که کنترل زیادی روی آن ندارید.

علیرغم هر گونه راه حل یا نکته معجزه آسایی که ممکن است به صورت آنلاین دیده باشید (ahem bro science)، در واقع نمی توانید پس از اتمام رشد قد خود را افزایش دهید.

قبل از اینکه قد شما به حد خود برسد، چند فاکتور وجود دارد که ممکن است به شما در افزایش رشد کمک کند. اما بعد از بلوغ، شما فقط می‌توانید روی قدتان تأثیر بگذارید، نه روی قدتان (بدون قولی از طرف بالر).

تبلیغات

چرا در نوجوانی رشد نمی کنید؟
دانشمندان معتقدند حدود 80 درصد از قد شما توسط ژن های شما تعیین می شود (ممنون، مامان و بابا!)، اما آنها ارتباط دقیق بین ژنتیک و قد را به طور کامل درک نمی کنند.

قد با بیش از 700 نوع ژن (به جای تنها یک ژن) تعیین می شود، که پیش بینی قد یک فرد را بسیار دشوار می کند. یک مطالعه در سال 2017 که نمونه‌های DNA بیش از 700000 نفر را مورد بررسی قرار داد، نشان داد که ژن‌های کمتر رایجی نیز وجود دارند که بیش از یک سانتی‌متر از قد افراد را تشکیل می‌دهند.

ژنتیک شما همچنین می‌تواند به شرایط سلامتی که بر قد شما تأثیر می‌گذارد، مانند غول‌پیکری یا سندرم مارفان کمک کند.

رشد بیشتر افراد تا سن 18 سالگی متوقف می شود، اما زمان دقیق ممکن است بسته به زمان شروع بلوغ و اینکه آیا شما مرد هستید یا زن متفاوت است.

دختران معمولاً در حدود 14 سالگی یا چند سال پس از شروع قاعدگی به قد کامل می رسند. رشد پسرها معمولا در سن 16 سالگی متوقف می شود اما ممکن است چند اینچ بعد از آن رشد کنند.

در طول دوران بلوغ، استخوان‌های شما به لطف صفحات رشد در انتهای استخوان‌هایتان بلندتر می‌شوند. با نزدیک شدن به پایان بلوغ، استخوان‌های بلند شما تشکیل نهایی خود را می‌دهند و غضروف‌های صفحات رشد به استخوان تبدیل می‌شوند یا استخوانی می‌شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، قد شما یک معامله تمام شده است.

چگونه قبل از اینکه خیلی دیر شود به قد خود کمک کنید
تغذیه
یک رژیم غذایی متعادل برای رشد ضروری است. مواد مغذی مانند کلسیم و ویتامین D بسیار مهم هستند، زیرا تحقیقات نشان می دهد که هر دو می توانند به طور قابل توجهی برای سلامت استخوان مفید باشند.

خوردن میوه ها و سبزیجات برای رسیدن به سهمیه ویتامین و مواد معدنی برای همه مهم است – به ویژه برای کسانی که هنوز در حال رشد هستند.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که پروتئین برای سلامت استخوان ضروری است و می تواند برای تراکم استخوان ستون فقرات مفید باشد. یک مطالعه در سال 2016 روی 45 مجموعه از دوقلوها نشان داد که تغذیه در دوران نوزادی بسیار مهم است و کمبود پروتئین ممکن است بزرگترین عامل محیطی باشد که می تواند بر قد تأثیر بگذارد.

آیا کافئین موجود در قهوه روی استخوان‌های شما تأثیر می‌گذارد؟
برخی از مردم بر این باورند که نوشیدن قهوه، به ویژه در دوران نوجوانی، می‌تواند بر سلامت استخوان‌ها تأثیر بگذارد، اما شواهد زیادی برای تأیید این موضوع وجود ندارد.

مطالعه‌ای در سال 1998 روی 81 زن سفیدپوست آمریکایی در رده سنی 12 تا 18 سال مورد بررسی قرار گرفت و هیچ تفاوتی در افزایش مواد معدنی استخوان بین آن‌هایی که بیشترین مصرف روزانه کافئین را داشتند و کسانی که کمترین میزان کافئین را داشتند، مشاهده نشد.

اگرچه این مطالعه کوچک بود، اما نشان می دهد که مصرف کافئین بر افزایش استخوان در سال های نوجوانی تأثیر نمی گذارد.

خواب
تحقیقات نشان داده است که بسیاری از عملکردهای مؤثر بر رشد در طول خواب اتفاق می‌افتد، که ممکن است به این معنی باشد که خواب مناسب برای رشد مناسب ضروری است.

یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که کودکان مبتلا به آپنه انسدادی خواب (OSA) در مقایسه با کودکانی که OSA نداشتند، سطح هورمون رشد، قد و وزن کمتری داشتند. از آنجایی که OSA می‌تواند باعث خواب بی‌قرار یا قطع شود، این یافته‌ها نشان می‌دهند که کیفیت پایین خواب تأثیر منفی بر رشد دارد.

فعال بمانید
ورزش باعث رشد استخوان‌های شما نمی‌شود، اما تحقیقات نشان می‌دهد که فعالیت بدنی می‌تواند تراکم مواد معدنی استخوان‌ها را به‌ویژه در دوران نوجوانی افزایش دهد.

یک رژیم غذایی غنی از کلسیم همراه با مقدار سالم فعالیت بدنی می تواند توده استخوانی را به حداکثر برساند و خطر پوکی استخوان را کاهش دهد.

فعال ماندن نیز مهم است زیرا ماهیچه ها و استخوان ها را تقویت می کند و احتمالا باعث ترشح هورمون رشد انسانی (HGH) می شود. جای تعجب نیست که HGH نقش بزرگی در رشد فیزیکی دارد. این باعث شروع رشد در دوران کودکی می شود و ترمیم سلولی را تقویت می کند (می دانید، فرآیندی که ما را جوان و سالم نگه می دارد).

آیا وزنه برداری و ژیمناستیک شما را کوتاه می کند؟
بسیاری از افسانه‌ها نشان می‌دهند که قد کوتاه‌تر با فعالیت‌هایی مانند وزنه‌برداری، ژیمناستیک، باله، دوی مسافتی و کشتی مرتبط است. تحقیقات کافی برای حمایت از این ادعا که بلند کردن وزنه باعث کوتاه‌تر شدن افراد می‌شود وجود ندارد.

با ورزش های دیگر، کمی پیچیده تر است. تحقیقات نشان می دهد که این خود ورزش نیست، بلکه شدت تمرین است. در صورت عدم دریافت تغذیه مناسب، قد ورزشکار نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.

عدم استعمال دخانیات (داخل یا خارج از رحم)
کاملاً شناخته شده است که سیگار برای سلامت عمومی خوب نیست، اما ممکن است بر قد تأثیر بگذارد

نظرات

فعلا نظری ثبت نشده است

RSS نظرات برای دنبال کردن نظر ها.

امکان نظردهی در مورد این مطلب وجود ندارد

Powered by Armin3D.com™ © 2004/2024 - All Rights reserved ® - Contact us