اگر دیدید ادرار شما به رنگ زرد است یعنی اینکه چی؟ « Armin3D.com

اگر دیدید ادرار شما به رنگ زرد است یعنی اینکه چی؟

در بخش بدون دسته بندی — admin @ 11:48 am June 5, 2020

ادرار هر روز که می کنید می بینید همیشه به یکرنگ هست یا یکرنگی و موندن یا ز ریشه سوزوندن اما امروز که رفتید دستشویی ادرار یا جیش بکنید می بینید رنگش فرق کرده و چون از قبل می دانستید که اگر رنگ شاش فرق بکنه یعنی خدای نکرده زبانم لال ممکن است بیماری یا نشانه ای از مریضی بدهد همانطور که ناخنی که در نوک انگشتان اگر نقطه های سفید بزند یعنی کمبود ویتامین در بدن دارید فوری می روید یک لیوان اب می خورید اما پس از گذشت 2 ساعت دوباره وقتی ادرار می کنید میبینید باز هم رنگ ادرار زرد قناری هست.. یعنی چی کمی هراسان می شوید و در به در دنبال علت می گردیددیشب دیروز چی خوردم وقتی ادرار میکنید مواد زاید و مسمومیت رفع کلیه هست ولی باید اول ببینید چه رنگی هست زرد روشن و خیلی شفاف هست غذایی که می خوریم میوه هایی که می خوریم ممکن است رنگ ادرار را تغیر دهد ایا دیروز یا پریروز شما توت فرنگی قرمز خوردید ایا غذایی خوردید میوه ای خوردید armin3d.com که قبلا نمی خوردید یا کمتر می خوردید م

اگر ادرار به رنگ نارنجی نمایان شود ، می تواند نشانه کمبود آب در بدن باشد. اگر علاوه بر ادرار نارنجی ، مدفوع روشن دارید ، ممکن است صفرا به دلیل مشکل در مجاری صفراوی یا کبد وارد جریان خون شما شود. رنگ نارنجی ادرار می تواند نشانه ای از شکل گیری یک تومور باشد.

مصرف غذاهای بسیار شور نیز موجب نارنجی شدن رنگ ادرار خواهد شد. زردی در بزرگسالان همچنین می تواند باعث ادرار نارنجی شود.برخی داروها، مانند ریفامپین یا فنازوپیریدین می توانند موجب این تغییررنگ ادرار شود.

رنگ نارنجی ادرار

قهوه ای تیره:

در بیشتر موارد ، ادرار قهوه ای تیره نشان دهنده کمبود آب بدن است. ادرار قهوه ای تیره همچنین می تواند یک عارضه جانبی برخی از داروهای خاص از جمله مترونیدازول و کلروکین باشد.

خوردن مقادیر زیادی ریواس ، آلوئه یا لوبیا می تواند باعث ادرار قهوه ای تیره شود. بیماری به نام پورفیری می تواند مواد شیمیایی طبیعی در جریان خون شما ایجاد کند که باعث ادرار بد رنگ یا قهوه ای می شود. ادرار قهوه ای تیره همچنین می تواند نشانه ای از بیماری کبدی باشد ، زیرا می تواند علائمی از ورود صفرا به ادرار باشد.

تیره :

گاهی ادرار تیره می تواند نشانه عفونت دستگاه ادراری یا برخی از بیماری های مزمن و کلیوی باشد. در بعضی موارد ، ادرار تیره نشانه دیگری از کمبود آب بدن است.

ادرار تیره همراه با کف یا حباب ، پنوماتوریا نامیده می شود که نشانه ای از بیماری جدی ، از جمله بیماری کرون یا دیورتیکولیت است مواردی وجود دارد که علت حباب دار بودن ادرار را پزشکان نمی توانند تعیین کنند.

سفید یا شیری :

این امر ممکن است با زیاد بودن مواد معدنی خاص نظیر کلسیم یا فسفات، عفونت دستگاه ادراری یا پروتیین های بیش از حد ایجاد شود

نظرات

فعلا نظری ثبت نشده است

RSS نظرات برای دنبال کردن نظر ها.

امکان نظردهی در مورد این مطلب وجود ندارد

Powered by Armin3D.com™ © 2004/2024 - All Rights reserved ® - Contact us