10 دقیقه درد کشیدن برای ترک اعتیاد « Armin3D.com

10 دقیقه درد کشیدن برای ترک اعتیاد

در بخش پزشکی — admin @ 8:36 am October 20, 2017

چرا درد داره چون مواد را ناگهان  قطع کردی بهتر  ارام  ارام ترک کنی اعتیاد و تلاش برای ترک آن، هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی در عذاب هستیم و نباید حال بد خودمان را با خشمگین شدن و یاس و ناامیدی از اینكه چرا به چنین وضعیتی دچار شده ایم از آنچه که هست بدتر کنیم. در پیش گرفتن رفتاری ملایم و محبت آمیز نسبت به خودمان، – همانند رفتار با بیماری که از یک بیماری کشنده در عذاب است – به ما کمک خواهد کرد تا بپذیریم که ما نیز در حال بهبودی از یک بیماری کشنده هستیم که باعث شده تا جسم و روان ما مسموم شوند و اکنون دوره سم زدائی را می گذرانیم. به این ترتیب است که خواهیم پذیرفت خماری، بخش دردناکی از مراحل سم زدایی و بهبودی ما از بیماری اعتیاد است. با پذیرفتن این مسائل راحت تر می توانیم از راهکارهای مربوط به تحمل خماری استفاده کنیم. برای مثال اگر احساس بی قراری می کنید یا نمی توانید بخوابید، به سادگی بپذیرید که فعلا قادر به خوابیدن نیستید. ازجای خود بلند شوید به سراغ کاری مفید و سازنده بروید یا خود را با تماشای یک فیلم یا خواندن یک کتاب سرگرم کنید. این یک تکنیک مثبت روانشناسی بر مبنای اصول برنامه های دوازده قدمی است که به شما کمک می کند تا وضعیت فعلی خود را بپذیرید و به جای مقاومت کردن و جنگیدن با آن، کار مفیدی انجام دهید.

۲. پایبندی در انتخاب
زمانی که وسوسه و ویار مصرف مواد به سراغتان می آید و یک لحظه هم شما را به حال خود رها نمی کنند با صدای بلند فریاید بزنید “بس است”. توجه داشته باشید که اين بیماری شماست که شما را به بازی گرفته و تلاش می کند تا شما را متقاعد کند که چاره ای جز مصرف مواد مخدر ندارید. به خودتان بگویید که من امروز از قدرت حق انتخاب برخوردارم و انتخاب امروز من این است که تحت هر شرایطی مواد مصرف نکنم. تاکید بر این نکته که من مجبور نیستم که مصرف مواد مخدر را انتخاب کنم به شما قدرت خواهد داد تا بیماری اعتیاد را که فکر مي کنید شما را مغلوب خود کرده است شکست دهید.

۳. استفاده از حمایت
تحمل خماری کار دشواری است و به همین علت باید از همه سیستم های حمایتی خود استفاده کنیم. به راهنمای خود ، یا دوست و همقدم بهبودی خود تلفن کنید یا به جلسات انجمن بروید و یا به سراغ کسی بروید که احساس می کنید از شما برای ترک کردن مواد حمایت می کند. به خاطر داشته باشید که بیماری اعتیاد از جمله بیماری هایی است که نمی توان به تنهایی از آن بهبود پیدا کرد و برای مقابله با شرایطی که به تنهائی قادر نیستيد از عهده آن بربیایید باید از دیگران کمک بگیرید.

۴. تجدید تصمیم
یاد داشت هایی تهیه کنید و آنها را در همه جای خانه تان و هر جای دیگری که ممکن است آویزان کنید تا همواره به یاد داشته باشید که به چه علت تصمیم به قطع مصرف مواد مخدر گرفته اید.بنویسید که اعتیاد چه بلاهایی بر سر شما آورده و شما را به کجا کشانده است. همه مصائب و بدبختی هایی که به علت اعتیاد تحمل کرده اید را روی کاغذ بنویسید تا هیچگاه فراموش نکنید که علت تصمیم شما برای ترک اعتیاد چه بوده است. این کار باعث خواهد شد تا اعتیادتان نتواند برای متقاعد کردن شما به مصرف دوباره مواد مخدر بهانه های بیهوده واهی بیاورد.

۵. صبر و بردباری
خماری همانند موج است، اول اوج مي گيرد و اندكی بعد فروكش مي كند. در زماني كه خماری در اوج خود قرار دارد و شما احساس می كنيد كه به شدت به مصرف مواد مخدر نياز داريد برای چند دقيقه طاقت بياوريد و منتظر بمانيد تا ويار و وسوسه مصرف مواد مخدر فروكش كند. به خود يادآوری كنيد كه اين لحظات دردآور برای هميشه ادامه نخواهد يافت و نبايد خود را تسليم خواسته ها و احساسات زودگذر كنيد. در اين حالت چند نفس عميق بكشيد. بهتر است حواستان را بر موضوع ديگری متمركز كنيد و به مساله ديگری غير از مواد مخدر فكر كنيد چون از اين طريق راحت تر می توانيد عوارض خماری را تحمل كنيد. روش ساده تحمل كردن و منتظر ماندن حدود ۵ تا ۱۰ دقيقه برای سپری شدن حالت شديد خماری به بسياری از ما معتادان كمك كرده است تا تسليم افكار و احساسات خود نشويم و هنگام خماری به سراغ مواد مخدر نرويم.

۶. اتکا به خدا
از خدای خود بخواهيد تا برای پاك شدن از مواد مخدر و تحمل خماری به شما كمك كند. ما فراموش مي كنيم كه خدای ما می تواند به ما كمك كند البته به شرط اينكه به خداوند ايمان داشته باشيم و از صميم قلب از وی كمك بخواهيم. نيرویی برتر از خودمان وجود دارد كه قدرت لازم را به ما مي دهد و به ما برای اجراي تصميم مهم و شجاعانه ای كه گرفته ايم كمك خواهد كرد. براي افزايش نيروی روحاني و معنوی خودتان دعا، عبادت، يا مراقبه را فراموش نکنید. فهرستی از نعمت ها و فعاليت هایی كه شما را به ياد خداوند می اندازد تهيه كنيد. بسياری از ما در دوره خماری به عبادت های روزانه يا ارتباط معنوی با خداوند روی آورده ايم و همين ارتباط به قوی تر شدن عزم و اراده ما برای ادامه راه جديدی كه برای بهبودی خود در پيش گرفته ايم كمك كرده است.ترک کن تو  میتوانی.

نظرات

فعلا نظری ثبت نشده است

RSS نظرات برای دنبال کردن نظر ها.

امکان نظردهی در مورد این مطلب وجود ندارد

Powered by Armin3D.com™ © 2004/2024 - All Rights reserved ® - Contact us