سیاه چاله چیست: 7 حقیقت واقعا شگفت انگیز « Armin3D.com

سیاه چاله چیست: 7 حقیقت واقعا شگفت انگیز

در بخش بدون دسته بندی — admin @ 9:55 am October 26, 2021

سیاه چاله چیست: 7 حقیقت واقعا شگفت انگیز

مکانی را تصور کنید که در آن همه مواد آنقدر فشرده شده اند که هیچ چیز نمی تواند فرار کند. سیارات، قمرها حتی نور در واقع هیچ چیز! نیروی گرانشی آنقدر زیاد است که هر چیزی که حتی از راه دور به آن نزدیک شود مکیده می شود، این در اصل یک سیاهچاله را تعریف می کند. اما چگونه به وجود آمدند؟ این 7 حقیقت را در زیر در مورد این اشیاء شگفت انگیز بررسی کنید.

  1. نجوم پرتو ایکس اولین سیاهچاله را کشف کرد.

اولین سیاهچاله کشف شده به نام Cygnus X-1 در دهه 1960 کشف شد، اما در واقع تا حداقل یک دهه دیگر به عنوان سیاهچاله شناخته نشد. ناسا اعلام کرد که Cygnus X-1 حدود 10 برابر بزرگتر از خورشید ما است، یک ستاره غول پیکر نزدیک که حدود 20 برابر بزرگتر از خورشید ما است، به دلیل انتشار پرتو ایکس عظیمی که از سیاهچاله می آید، خونریزی می کند.

سیاهچاله چیست: 7 حقیقت واقعا شگفت انگیز | توت های مغزی

  1. سیاهچاله چه شکلی است؟

سیاهچاله “سیاه” است به این معنی که هیچ نوری نمی تواند از آن فرار کند، این بدان معنی است که دیدن یا حس کردن یک سیاهچاله با استفاده از هر یک از ابزارهای ما غیرممکن است. نکته کلیدی (طبق گفته ناسا) برای دیدن واقعی یک سیاهچاله، مطالعه تأثیرات آن بر محیط آن است. ستارگان در حال عبور توسط سیاهچاله به دلیل کشش عظیمی که روی آن‌ها وارد می‌شود، تکه تکه می‌شوند، وقتی این اتفاق می‌افتد، ماده ستاره درخشان‌تر و داغ‌تر می‌شود و در اشعه ایکس می‌درخشد.

سیاهچاله چه شکلی است؟

  1. اندازه سیاهچاله چقدر است؟

ناسا می‌گوید که حداقل سه نوع سیاهچاله وجود دارد، از «سقوط‌های نسبی» تا سیاه‌چاله‌هایی که بر کل کهکشان تسلط دارند. کوچک‌ترین سیاه‌چاله‌ها ازلی نامیده می‌شوند که از اندازه یک اتم تا اندازه یک کوه متغیر است، رایج‌ترین سیاه‌چاله‌ها سیاهچاله‌های ستاره‌ای هستند و می‌توانند تا ۲۰ برابر اندازه خورشید ما باشند – ده‌ها مورد از آن‌ها در جهان وجود دارد. راه شیری. سیاهچاله های کلان جرم، سیاهچاله های واقعاً بزرگی هستند که در مرکز کهکشان ها قرار دارند، بیش از 1 میلیون برابر بزرگتر از خورشید.

نظرات

فعلا نظری ثبت نشده است

RSS نظرات برای دنبال کردن نظر ها.

امکان نظردهی در مورد این مطلب وجود ندارد

Powered by Armin3D.com™ © 2004/2024 - All Rights reserved ® - Contact us