چگونه از کامپیوتر و قطعاتش مراقبت کنیم؟ « Armin3D.com

چگونه از کامپیوتر و قطعاتش مراقبت کنیم؟

در بخش بدون دسته بندی — admin @ 3:33 pm August 31, 2014

چرا کامپییوتر ری استارت می کنه و ناگهان خاموش می شود و ریست می شود برای نگهداری از کامپیوتر به این نکات توجه کنید اگر کامپیوتر را به مدت طولانی نمی خواهید استفاده کنید انرا خاموش کنید هم در برق صرفه جویی می کنید هم عمر بیشتری می کند و قطعات کامپیوتر سالم تر می مانند  از ورود گرد و غبار تا می توانید جلوگیری کنید  پاورهاي مؤثر در انرژي، در از بين رفتن انرژي زياد كه تبديل به گرماي غيرقابل مصرف مي‌شوند جلوگيري مي‌كنند. آن دسته از پاورهاي كه واقعاً در انرژي مؤثرند، امروزه حتماً داراي ليسانس 80 Plus مي‌باشند. اين مسئله بايد در هنگام خريد مورد توجه و اهميت قرار گيرد.

سعي كنيد كامپيوتر را در جاي خنكي قرار دهيد. ارتباط مستقيم مانند نور آفتاب و يا هر منبع گرمايي ديگر مانند لامپ‌هاي هالوژن، بخاري و بسياري وسايل گرمايي باعث گرماي خيلي زياد كامپيوتر مي‌شوند.

A- كامپيوتر نياز به فضايي كافي براي گردش هوا دارد. اين مسئله مخصوصاً براي نوت‌بوك‌ها صدق مي‌كند. دقت كنيد كه به هيچ‌وجه كامپيوتر را بر روي پتو، متكا و يا هر چيزي كه به هر نحوي دريچه‌هاي هوا را مسود كند قرار ندهيد.

B- كيس كامپيوتر و همچنين در صورت وجود، فيلترهاي هوا، بايد به‌صورت منظم تميز شوند تا گرد و خاك از روي كامپيوتر پاك شود. چون جمع‌شدن گرد و خاك مي‌تواند باعث ايزوله شدن قطعات الكترونيكي شده و مانع گردش جريان هوا شده و هواگيري لازم را با مشكل مواجه مي‌سازد.

C- يكي ديگر از مسائلي كه براي جريان هواي مناسب و كافي در داخل كيس مهم مي‌باشد، جلوگيري از ايجاد كابل‌هاي تو در توي زياد و به هم پيچيده در كيس است. براي اينكار كافيست هر كدام از كابل‌هاي مورد نظر ارتباط داده و سپس آن‌ها را از سيستم مديريت كابل‌ها عبور داد.

نظرات

فعلا نظری ثبت نشده است

RSS نظرات برای دنبال کردن نظر ها.

امکان نظردهی در مورد این مطلب وجود ندارد

Powered by Armin3D.com™ © 2004/2024 - All Rights reserved ® - Contact us