دانستنیهای گوشی موبایل همراه اول ایرانسل « Armin3D.com

دانستنیهای گوشی موبایل همراه اول ایرانسل

در بخش موبایل — admin @ 12:02 pm September 16, 2011

دانستنیهای موبایل در مورد گوشی های موبایل ایرانسل و همراه اول بیشتر بدانیم نکته هایی بسیار جالب در مورد گوشی های نوکیا را به شما معرفی کنیم که قطعا از بسیاری از آنها بی خبر بوده اید ، این ترفند را حتما بخوانید چون جدأ سطح اطلاعات شما در مورد گوشی های نوکیا بالا میبرد.

آیا میدانستید که برای در دسترس نبودن میتوانید از فویل آلومینیوم استفاده کنید و آن را دور گوشی بپیچید ، یعنی گوشی را با آن بسته‌بندی کنید؟

آیا میدانستید که در صورت استفاده از تصاویر متحرک در Background گوشی مصرف باطری فوق العاده بالا می‌رود؟

آیا میداسنتید که نصب و پاک کردن برنامه‌ها در موبایل هیچ ضرری برای گوشی ندارد و فقط در طولانی مدت باعث انباشته شدن فایلهای کوچکی از هر برنامه در گوشی می شود که با مستر ریست کردن گوشی قابل حل می‌باشد؟

آیا میدانستید در گوشی های 6600 نمی‌تونید فایل Mp3 رو برای زنگ گوشی انتخاب کنید؟

آیا میداسنتید برای گوشی های 6600 هدفون وجود ندارد؟

آیا میداسنتید که هیچ برنامه ای برای رادیو در گوشی های 6600 وجود ندارد. برای رادیو گوشی باید مجهز به تیونر سخت افزاری باشد و چون در گوشی‌ها این قطعه سخت افزاری وجود ندارد پس نمی‌توان از برنامه‌ای برای رادیو استفاده کرد؟

آیا میدانستید با نگه داشتن کلید منو ، تمامی برنامه های در حال اجرا نمایان میشود و با انتخاب دکمه C برنامه مورد نظر بسته میشود؟

آیا میدانستید درحالتی که صفحه کلید قفل است ، بدون اینکه لازم باشد قفل صفحه کلید را باز کنید ، با فشردن کلید on/off می توانید لامپ صفحه نمایش را روشن کنید تا مثلا ساعت را ببینید یا وضعیت باتری گوشی را چک کنید؟

آیا میدانستید برای شارژ باطری بهتر است که گوشی را خاموش کرده و بعد شارژ کنیم؟

)
سیستم عامل سیمبیان گوشی های نوکیا خود را به نسخه جدید Anna به روز رسانی کنید

اگر از گوشی های N8، E7، C7 و یا C6-01 نوکیا استفاده می کنید، وقت آن رسیده که گوشی خود را به نسخه جدید Symbian یعنی Anna به روز رسانی کنید. در ادامه لینک دانلود نسخه جدید سیستم عامل Symbian را اعلام می کنیم. همچنین ویژگی های جدیدی که با نصب این ورژن به گوشی های نوکیا اضافه می شود را نیز بررسی خواهیم کرد.

همان طور که اشاره شد، این نسخه فعلا فقط برای گوشی های نام برده شده ارائه شده است. پس از نصب این ورژن ظاهر گرافیکی گوشی عوض خواهد شد. علاوه بر این با نصب Anna، صاحب یک صفحه کلید QWERTY مجازی بزرگ خواهید شد.همچنین صفحه Messaging به خوبی بخش بندی شده و سرعت مرورگر نیز زیاد می شود.

کاربران سیستم عامل Symbian Anna می توانند اطلاعات تماس، عکس ها و سایر اطلاعات خود را به راحتی با یکدیگر به اشتراک گذارند.

اگر شما هم تمایل به Update گوشی خود دارید، می توانید Anna را با استفاده از Ovi Suite روی گوشی خود نصب کنید. Ovi Suite نرم افزار مخصوص گوشی های نوکیا است که از طریق آن می توانید گوشی های نوکیا خود را آپدیت کنند.
» SMS رفته را به جوی بازگردانید!( باطل کردن پیامکی که ناخواسته ارسال شده است)
» کدهای مخفی سیم کارت های اعتباری ایرانسل
» شناسايی كشور سازنده و کارآیی گوشی تلفن همراه
» کم کردن بهای قبض موبايل در گوشی های نوکیا و سامسونگ
SMS رفته را به جوی بازگردانید!
یکی از مشکلاتی که ممکن است برای بسیاری از SMSباز ها پیش آمده باشد ، ارسال SMS اشتباهی برای فرد دیگری است! بدین صورت که به فرض قصد دارید جوکی را برای یکی از دوستان خود ارسال کنید ، اما به دلیل شباهت نام دوستتان با رئیس شرکت و کنار هم قرار گرفتن نام این دو نفر در دفترچه تلفن گوشی ، جوک را برای رئیس خود ارسال کنید که طبعأ حالت خوبی به شما دست نخواهد داد چرا که پس از زدن دکمه SMS ، Send ارسال شده است و نمیتوان جلوی رسیدن آن را گرفت! اما در صورتی که اندکی فرز باشید به طریقی می توان پس از ارسال SMS تا زمانی که هنوز به دست گیرنده نرسیده است ، جلوی SMS را در بین راه بگیرید ، به طوری که حتی پس از زدن دکمه Send نیز SMS به گیرنده نرسد و در بین راه متوقف شود.
این ترفند بر روی گوشی های نوکیا تست شده است در نتیجه روش آن بر روی این گوشی توضیح داده می شود ، اما امکان این کار در گوشی های دیگر نیز به روش هم شکل وجود دارد چرا که به سادگی می توان SMS ارسال شده را متوقف کرد:

در صورتی که دکمه Send را زده اید ، ابتدا SMS شما به قسمت Outbox گوشی می رود ، در این مرحله ، SMS همچنان روی گوشی شماست و به شبکه ارسال نشده است و وضعیت آن Sending است. در نتیجه کافی است دکمه Power گوشی را زده و Switch off را انتخاب کنید تا گوشی کاملأ خاموش شود!

حال در صورتی که گوشی را مجددأ روشن کنید و به قسمت Messaging و Outbox بروید ، SMS خود را می بینید که به حالت Deferred درآمده ، یعنی برای ارسال به تعویق افتاده است و در آخرین مرحله متوقف شده و برای طرف مقابل ارسال نشده است.حالا می توانید با زدن دکمه  Options پیامک متوقف شده را با انتخاب Delete برای همیشه پاک کنید.

کدهای مخفی سیم کارت های اعتباری ایرانسل
مدت زمانی است که شرکت ایرانسل ، توانسته است با بهره گیری از شرایط و ویژگی های منحصر به فرد و همچنین ارائه سرویس های قابل رقابت با دو اپراتور دیگر بازار خوبي را در جامعه امروزی موبايل ايران فراهم نماید. فعال سازي پيامگير ، فعال سازی ذخیره شماره ، حذف همه سرویس ها ، دریافت تنظیمات MMS ، دریافت تنظیمات GPRS ، این موارد هستند که به وسیله کد مخفی که با آنها داده میشود امکان دریافت آنها از طریق گوشی امکان پذیر میباشد.
کافی است در گوشی ای که یک سیم کارت اعتباری ایرانسل در داخل آن قرار دارد ، کدهای زیر را توسط کلیدهای گوشی وارد نمایید:

#1*1*3*140*    فعال سازی پیامگیر
#3*1*3*140*   فعال سازی ذخیره شماره تماس گيرنده
#4*1*3*140*   حذف همه سرویس ها
#5*3*140*       دریافت تنظیمات MMS
*140*3*6#       دریافت تنظیمات GPRS
لازم به ذکر است سرویس ذخیره شماره تماس گيرنده شما را قادر مي سازد تا بدانيد در زماني كه در دسترس نبوده ايد، چه كساني با شما تماس گرفته اند. چنانچه تلفن همراهتان خاموش بوده يا خارج از محدوده پوشش شبكه باشد، كسي كه با شما تماس مي گيرد، به يك سرويس پيام گير هدايت مي شود . كه در آنجا شماره اين شخص ذخيره مي شود. هنگامي كه تلفن همراهتان مجدداً در دسترس قرار گيرد، ليستي از تمام شماره هايي كه با شما تماس گرفته اند به همراه زمان اين تماسها از طريق SMS براي شما ارسال مي گردد.اين سرويس و سرويس پيام گير صوتي نمي توانند همزمان فعال باشند. شما تنها مي توانيد از يكي از دو سرويس ذخيره شماره تماس گيرنده يا پيام گير صوتي در يك زمان استفاده نماييد.
شناسايی كشور سازنده و کارآیی گوشی تلفن همراه
ابتدا کد # 6 0 # *  را وارد و دگمه call را بزنید . شما عددی 15 رقمی (مانند زير ) خواهید دید.
1 3 5 5 9 3 00 6 7 8 3 4 9 6
مد نظر من شماره های هفتم و هشتم است.به ترتیب این شماره ها را در زیر ذکر کرده ام:
– اگر این اعداد 13 باشد، گوشی شما مونتاژ كشور آذربایجان و خیلی بی کیفیت بوده و برای سلامتي نیز بسيارخطرناك است.
– اگر این اعداد 02 یا 20 باشد، گوشی شما مونتاژ امارات متحده عربی بوده و کیفیت آن خیلی بد است.
– اگر این اعداد 08 یا 80 باشد، گوشی شما در آلمان تولید شده است و کارکرد آن متوسط است.
– اگر این اعداد 01 یا 10 باشد، گوشی شما تولید فنلاند است و کاركرد آن خوب است.
– اگر این اعداد 00 باشد، گوشی شما ساخت كارخانه اصلی و دارنده نشان (مارک) خود گوشی است و دارای بهترین کيفيت است.(مانند مثال بالا )
کم کردن بهای قبض موبايل در گوشی های نوکیا و سامسونگ
روش اول) در گوشي هاي نوكيا اين آدرس را پیدا کنید :
menu***setting***security***closed user groupe***activate
وقتي كه فعال شد،شماره درخواست مي شود كه بايد 4 رقم آخر موبايل خود را وارد كنيد بعد تایید كنيد .
در گوشيهاي سامسونگ اين آدرس را پیدا کنید :
menu***network setting***closed user groupe***activate
وقتي كه فعال شد ، وارد منوي زير شويد،
menu***network setting***closed user groupe***cug text
و 4 رقم آخر موبايل خود را وارد كنيد .
روش دوم) باتري موبايل را در بياوريد در محل سيم كارت 6 اتصال فلزی دارد ، روي فلز  پایین وسطي يک چسب كوچك بچسبانيد فقط فلز وسطي سيم كارت را چسب نزنيد! ممکن است در برخی گوشی ها عمل نکند.
انواع کد انتقال مکالمه (Divert) و رد تماس (reject):
با استفاده از این کد می توانید بدون آنکه وارد منوی تلفن همراه شوید شماره خود را روی شماره ای دیگر منتقل کنید. البته استفاده از این کد بیشتر در مواقعی که شارژ گوشی تمام شده و دسترسی به شارژر هم نیست کاربرد دارد. حتی برخی از افراد نیز برای آنکه تماس های خود را از دست ندهند با منتقل کردن شماره خود در هنگامی که دردسترس نیستند تماس های خود را روی یک شماره ثابت منتقل می کنند. اما نکته جالب توجه در این بخش آنست که با منتقل کردن شماره روی شماره ای که در شبکه موجود نباشد شخص تماس گیرنده با جملاتی از این دست روبرو می شود: شماره مورد نظر در شبکه موجود نمی باشد و یا برقراری ارتباط با مشترک مورد نظر در این لحظه مقدرو نمی باشد. درنتیجه در این لحظه فرد تماس گیرنده با فرض آنکه مخاطبش دردسترس نیست از تماس مجدد صرف نظر می کند.شما می توانید با گرفتن کد #915*21* تلفن خود را برای مدت زمانی خاص از دسترس خارج کنید. این سرویس با گرفتن کد #21# لغو می شود.
» برای منتقل کردن شماره خود روی شماره دیگر می توانید از کد  *21*Number# استفاده کنید. اگر به جای شماره مورد نظر خود تنها عدد 915 را وارد کنید در هنگام رد تماس (reject) تماس گرفته شده باز هم همان پیغام های بالا توسط تماس گیرنده شنیده می شود.
همچنین با استفاده از کد # 094022*67* زمانی که تماس های خود را رد می کنید پیام شماره مشترک نظر در شبکه موجود نمی باشد برای فرد تماس گیرنده پخش خواهد شد. برای خروج از این سرویس کافی است #67# را شماره گیری کنید.
» برای منتقل کردن شماره خود روی شماره دیگر در صورت عدم پاسخگویی از کد *61*Number# استفاده کنید. در این صورت زمانی که شما به تماس های خود پاسخ نمی دهید شماره شما روی شماره ای که در قسمت شماره وارد کرده اید انتقال می یابد.
» برای منتقل کردن شماره خود روی شماره دیگر در صورت در دسترس نبودن از کد *62*Number# استفاده کنید. در این صورت زمانی که شما در دسترس نباشید شماره شما روی شماره ای که در قسمت شماره وارد کرده اید انتقال می یابد.
توجه داشته باشید که برای بازگشت به حالت عادی تنها باید #21# را شماره گیری کنید. برای فعال کردن انتظار مکالمه (Call Waiting) از کد *#43# استفاده کنید.
مورد که شما هرگز در مورد موبایل نشنیده اید. اقداماتی وجود دارد که می توان در مواقع فوری و ضروری انجام داد. موبایل شما می تواند یک نجات دهنده زندگی یا یک ابزار فوری برای نجات باشد.

۴ مورد که شما هرگز در مورد موبایل نشنیده اید.

اول وضعیت فوق العاده

شماره تلفن وضعیت فوق العاده در تمام دنیا ۱۱۲ است. در ایران نیز اگر شما حتی در یک مکان خارج از محدوده شبکه موبایل خود قرار داشته باشید، شماره ۱۱۲ را بگیرید، موبایل در هر شبکه موجود جستجو می کند تا یک تماس وضعیت فوق العاده برای شما برقرار کند. (پلیس، اورژانس، آتش نشانی یا…) و جالب اینکه این شماره حتی زمانیکه صفحه کلید قفل است نیز کار می کند. امتحان کنید.
حتی با گوشی بدون سیم کارت نیز میتوانید با شماره ۱۱۲ تماس حاصل نمایید.
……

دوم آیا تا بحال کلیدهای خود را در ماشین جاگذاشته اید؟

آیا ماشین شما یک دستگاه کنترل از راه دور بدون کلید دارد؟ این وسیله می تواند روزی مفید باشد. یک دلیل خوب برای داشتن یک موبایل: اگر شما کلیدهای خود را در ماشین جاگذاشته باشید، به موبایل یک نفر در منزل از طریق موبایل خودتان تماس بگیرید. تلفن خود را در حدود فاصله ۱ متر از ماشین قرار دهید و از فرد مقابل در منزل بخواهید که کلید کنترل درب بازکن ماشین را فشار دهد، و آنرا نزدیک موبایل خود قرار دهد. قفل ماشین شما باز خواهد شد. با این کار نیاز نیست کسی کلیدها را شخصاً بیاورد. فاصله هیچ تاثیری ندارد. شما می توانید کیلومترها فاصله داشته باشید، اگر شما بتوانید با کسی که ریموت کنترل ماشین شما را دارد ارتباط برقرار کنید، شما می توانید قفل ماشین خود را باز کنید.

یادداشت نویسنده: این مورد کار می کند.. ما آنرا امتحان کرده ایم و قفل ماشین را از طریق یک تلفن موبایل باز کرده ایم.

سوم چگونه یک موبایل دزدیده شده را غیرفعال کنیم؟

برای چک کردن شماره سریال موبایل خود، کلید های زیر را به ترتیب فشار دهید:
*#۰۶#
یک کد دیجیتالی  روی صفحه نمایش ظاهر می شود. این شماره مختص دستگاه شما است. این شماره را یادداشت کنید و در جایی امن نگه دارید. هنگامیکه موبایل شما دزدیده می شود، شما می توانید به پشتیبان شبکه خود تماس بگیرید و این کد را به آنها بدهید. سپس آنها قادر خواهند بود دستگاه شما را مسدود کنند، حتی اگر دزدها SIM کارت را عوض کرده باشند. تلفن شما کاملاً غیرقابل استفاده خواهد شد. شما ممکن است نتوانید موبایل خود را بازپس گیرید، اما حداقل می دانید کسیکه آنرا دزدیده است دیگر نمی تواند از آن استفاده کند یا آنرا بفروشد. اگر هر کسی این کار را بکند، دیگر دزدین موبایل هیچ فایده ای نخواهد داشت.

چهارم  قدرت باطری مخفی شده

در نظر بگیرید باطری موبایل شما خیلی کم است. برای فعال کردن کلیدهای  #۳۳۷۰* را فشار دهید. موبایل شما با این اندوخته راه اندازی مجدد خواهد شد و موبایل افزایش ۵۰ % در باطری را نشان می دهد. این فضای اندوخته هنگامیکه موبایل خود را شارژ می کنید، خودبه خود شارژ خواهد شد.

نظرات

فعلا نظری ثبت نشده است

RSS نظرات برای دنبال کردن نظر ها.

امکان نظردهی در مورد این مطلب وجود ندارد

Powered by Armin3D.com™ © 2004/2024 - All Rights reserved ® - Contact us