نام استادیوم ورزشگاه های معروف « Armin3D.com

نام استادیوم ورزشگاه های معروف

در بخش بدون دسته بندی — admin @ 9:40 am July 20, 2011

  • استاديوم ساكر ستي


    ظرفیت اصلی اين ورزشگاه 94,700 نفر و ظرفیت محدود شده آن 89,000 نفر است.

    این ورزشگاه 10 کیلومتر از مرکز شهر ژوهانسبورگ فاصله دارد و در حوالی سوئتو قرار دارد و در جام جهانی 2010 به محل مهم تری نیز تبدیل خواهد شد. روی هم رفته میزبان 8 بازی، هلند –دانمارك ، آرژانتين –كره جنوبي ، برزيل – ساحل عاج ، غنا –آلمان ،يك بازي در مرحله يك هشتم نهايي و يك بازي در مرحله يك چهارم نهايي ، مراسم و بازی افتتاحیه و مراسم و بازی اختتامیه خواهد بود.اين به این معنی خواهد بود که قسمتی از تاریخ با قهرمانی یک تیم در این استادیوم به عنوان اولین استادیوم برگزار کننده ی فینال جام جهانی در قاره ی آفریقا رقم خواهد خورد.
    برجسته ترین خصوصیت این ورزشگاه طراحی آن به شکل کدوی قلیانی یا کشکولی (Calabash-Shaped) است؛ این طرح یک طرح بی نظیر آفریقایی و سمبُلی قابل تشخیص از قاره آفریقا است. دلیل انتخاب آن هم دقیقا همین مساله بوده. کدوی قلیانی یا دیگ ذوب فرهنگ و تمدن آفریقا، روی سکویی قرار گرفته است و به گفته طراحان در بالای جایی که قرار دارد یک جایگاه و گودال آتش است.نمای بیرونی این دیگ متشکل از چند لایه فیبر تقویت شده و قطعه های بتنی است که با انتخاب 8 رنگ و 2 بافت، آن را شبیه کدو میکند. این ورزشگاه از سوراخ های شیشه ای و بدون شیشه ی چراغانی شده ساخته شده که برگرفته شده از یک الگوی آفریقایی است.بالای ورزشگاه 10 روزنه عمودی مشاهده می شود که از نظر جغرافیاییبه خوبی با 9 استادیوم دیگر برگزار کننده ی این جام و ورزشگاه برلین (که فینال جام قبلی در آن برگزار شد) هم تراز شده اند که به معنی جاده ای بین فینال جام قبل و فینال این جام است. قرار است که بعد از اتمام جام جهانی، تمامی اتفاقات مهم این جام، در بتن های این استادیوم قرار داده شوند. در حقیقت در آینده با بازدید از این ورزشگاه یک تاریخ کامل از این جام جهانی با تمام نتایج بازی ها را خواهد داشت.نگاه به استادیوم از بیرون واقعا یک تجربه است. یک غول بزرگ که مکان بزرگی را اشغال کرده است. یک ابهت بی نظیر! با ورود به ورزشگاه بخوبی متوجه این ابه خواهید شد. Soccer City یک استادیوم بزرگ و باشکوه است که با
    رسیدن جام جهانی و برگزاری مراسم قهرمانی، در حالی که تمام نگاه جهانیان به آفریقای جنوبی است، به یک گوهر با ارزش تبدیل خواهد شد.آفریقا میتواند از داشتن چنین استادیوم خوبی سربلند باشد و افتخار داشتن این ورزشگاه ها را داشته باشد که بدون شک مشارکتی در راه برگزاری یک جام جهانی خوب است.

    از جمله امكانات اين ورزشگاه، 15,000 ظرفیت برای پارکینگ دور استادیوم و 4,055 جای پارک ویژه زیر زمینی، رستوران با ظرفیت 300 نفر، موزه فوتبال، بخش رسانه با ظرفیت 2451 نفر است. ورزشگاه 94,700 نفر ظرفیت دارد که آنرا به بزرگترین در آفریقا تبدیل کرده، اگرچه برای محافظت و طبق راهبرد های امنیتی فیفا در طول جام جهانی به 89,000 محدود شده است.از نظر مهندسی این ورزشگاه بزرگترین ورزشگاه سرپوشیده تاریخ جام های جهانی است. خطوط عمودی داخل ورزشگاه روی صندلی ها بسوی نُه ورزشگاه دیگر در آفریقا و استادیوم المپیک برلین، که آخرین جام جهانی در آنجا برگزار شد، اشاره میکند.
    این ورزشگاه اخیرا جایزه هایی در جشنواره دوسالانه Fulton کسب کرده که یکی از آنها جایزه ای برای استفاده عالی و خلاقانه از بتن هاست.اين ورزشگاه رسما به عنوان ورزشگاه FNB شناخته میشود، این ورزشگاه در سال 1987 با ظاهر آبی و سفید و صندلی های پلاستیکی برای 80,000 نفر ساخته شد. دو متر خندق دور کل زمین برای جلوگیری از هجوم تماشاچیان کنده شده بود. استادیوم قدیمی، بعد از توافق نامه ای بین لیگ حرفه ای فوتبال ملی (NPSL) و اولین بانک ملی (FNB) برای ساختن استادیوم فوتبال در ناسرك ساخته شد.اولین بازی برگزار شده در این استادیوم، دربی سوئیتو بین پرطرفدار ترین تیم های ژوهانسبورگ و آفریقای جنوبی یعنی تیم های Kaizer Chiefs و Orlando Pirates بوده است.این ورزشگاه همچنین میزبان فینال جام ملت های آفریقا در فوریه 1996 بوده که تیم ملی آفریقای جنوبی توانست 2-0 تیم ملی تونس را شکست بدهد.این استادیوم همچنین استقبال جمعیت انبوهی از مردم برای خود آمد گویی به نلسون ماندلا بعد از آزادی از زندان را یاد آور میشود. حدود 100,000 نفر از مردم برای گوش دادن به سخنرانی ماندلا درباره آفریقای جنوبی به این استادیوم هجوم آورده بودند.
    این ورزشگاه در سوئیتو و در نزدیکی ناسرک و در شهر ژوهانسبورگ است و حدود 10 کیلومتر تا جنوب غربی مرکز شهر، نزدیک به معدن های طلای غربی تپه دریایی فاصله دارد. این استادیوم از لحاظ موقعیت مکانی یک استادیوم عالی در جام جهانی است و هواداران به راحتی می توانند به آن دسترسی پیدا کنند.این مکان مستقیما در شمال مرکز حمل و نقل ناسرک و مرکز پیاده روی قرار دارد که استادیوم را از جنوب به نمایشگاه بازسازی شده ی اکسپو مرتبط میسازد.مرکز حمل و نقل کشور، تاکسی، اتوبوس و سایر وسایل نقلیه ی سریع را برای حمل و نقل خوب عمومی به محدوده و خود استادیوم آماده کرده است.دومین ایستگاه حمل و نقل اتوبوس سریع در بزرگراه سوئیتو متصل به شمال استادیوم است که نقل و انتقال عمومی به سوی ورزشگاه را بیشتر تقویت خواهد کرد.ساخت جاده های جدید، پیاده رو ها با روشنایی، علائم، محوطه سازی، دوربین های مدار بسته و امکانات رفاهی و عمومی همه این ها در رونمایی جدید نارسک است.در کنار راه آهن، مرکز نقل و انتقال که دارای تاکسی و اتوبوس است وجود دارد که هواداران به انتخاب خود میتوانند از هر یک از این ها استفاده کنند. ظرفیت تمام انتقال دهنده های عمومی مرکز 23280 نفر در ساعت خواهد بود.
    استادیوم دارای 184 سوئیت و اتاق VIP بسیار بزرگ است به طوری که میتواند 300 نفر را در خود بگنجاند. جعبه های شخصی، ارائه 8 استودیو تلویزیونی، موزه فوتبالی و همچنین یک رستوران 300 نفری که به استادیوم اضافه شده است.

    محوطه پارکینگ در طول برگزاری رقابت ها، برای 15000 وسیله نقلیه در دسترس هواداران می باشد.مرکز حمل و نقل، برای آسانتر کردن شکل های مختلف حمل و نقل برای آوردن و بردن مردم از اطراف استادیوم، در کنار استادیوم ساخته شده است. هیچ صندلی بد و آزاردهنده ای در استادیوم نیست و هیچ سد کننده ای مانع دیدن بازی نمی شود و به این معناست که حتی افرادی هم که روی صندلی های ارزانتر در خیلی بالاتر از 89000 نفر می نشینند دید مناسبی بر کل زمین بازی دارند.از استادیوم فقط برای مسابقات فوتبال استفاده نمی شده بلکه بازی های راگبی هم در آن انجام میشده و این میتواند اثرات منفی روی چمن ورزشگاه بگذارد، اما قبل از جام جهانی هیچ مسابقه ای در آن برگزار نشده است. مقدار صندلی های ورزشگاه های استادیوم اینطور به نظر میرسد که در زمان پر شدن گنجایش استادیوم زمان بیشتری نسبت به وزرشگاه های کوچکتر می برد تا تماشاگران صندلی ها را ترک کنند و از ورزشگاه خارج شوند.
    دیگو مارادونا اسطوره فوتبال و سرمربی حال حاضر تیم ملی آرژانتین، پس از بازدید زود هنگام از این ورزشگاه به وجد آمده و گفت: «من در استادیوم های زیادی بازی کردم. اما این یکی از زیباترین ورزشگاه هایی است که تا به حال دیده ام. من امیدوارم تا یک بار دیگر در 11 جولای برای برگزاری فینال به اینجا بیایم.»


  • The Following 2 Users Say Thank You to alibother For This Useful Post:

    shahin-s (01-19-2011), پارسومش (01-20-2011)


  • 01-19-2011 12:54 #13

    مدير تالار فوتبال ايران


    تاریخ عضویت
    Nov 2010

    محل سکونت
    رامسر

    پست ها
    1,095

    تشکر
    718
    Thanked 681 Times in 573 Posts

    ارسال پیام Yahoo به alibother

    جديد پاسخ: **معرفي ورزشگاههاي جهان**

    ورزشگاه المپیک (برلین)


    استادیوم المپیک, استادیوم ورزشی مهمی در برلین آلمان است. این ورزشگاه بیش از ۶۶ هزار نفر ظرفیت دارد.

    ابتدا در مکان کنونی این استادیوم، ورزشگاهی برای بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۱۶ ساخته شد (آن بازی‌ها به علت جنگ جهانی اول, برگزار نشدند). اما ورزشگاه کنونی برای بازی‌های المپیک ۱۹۳۶ ساخته شد و در همان بازی‌ها نیز افتتاح شد. معماری آن کار ورنر ماخ است.

    جدا از پیشینهٔ غنی این استادیوم در بازی‌های المپیک, به عنوان استادیوم فوتبال نیز شناخته شده‌است و ورزشگاه خانگی تیم فوتبال هرتابرلین به شمار می‌آید.

    استادیوم المپیک میزبان سه بازی در جام جهانی ۱۹۷۴ بود و در جام جهانی ۲۰۰۶ هم میزبان شش بازی و منجمله بازی فینال بود. فینال جام حذفی آلمان نیز هر سال همین‌جا برگزار می‌شود .
    المپیک تابستانی ۱۹۳۶ و اتفاقات معروفی مثل طلا گرفتن جسی اوونز نیز در همین ورزشگاه رخ داد.

    درباره معماری استادیوم المپیك برلین


    استادیوم المپیك برلین در حدود ۷۰ سال قبل نیز در دوران رایش سوم به عنوان ورزشگاه اصلی یازدهمین دوره بازی های المپیك مورد توجه قرارگرفته بود. پس از گذشت سال های بسیار و بازسازی ها و تغییرات متعدد، این ورزشگاه به ورزشگاهی بسیار مجهز و نوین تبدیل شده است كه تنها بازی های فوتبال در آن برگزار می شود. اصلی ترین تغییر این استادیوم ساخت سقف جدید آن است. این سقف نه تنها فضای استادیوم را تغییر داده بلكه به صورت كلی مجموعه را متحول ساخته است.
    در سال ۱۹۱۲ بودجه ای به میزان ۲۵/۲ میلیون مارك برای احداث این استادیوم اختصاص داده شد. بزرگ ترین استادیوم آن روز دنیا در روز هشتم ماه ژوئن سال ۱۹۱۳ افتتاح شد و طبق برنامه ریزی های انجام شده، قرار شد تا میزبان بازی های المپیك ۱۹۱۶ باشد. ظرفیت این استادیوم ۳۰ هزار تماشاگر و مشابه آمفی تئاترهای رومی طراحی شده بود. این استادیوم دارای پلانی به شكل بیضی بود كه در ضلع شمالی با استخر شنای مجموعه در ارتباط بود.
    به دلیل آغاز جنگ جهانی اول، مسابقات المپیك در سال ۱۹۱۶ برگزار نشد. در سال های جنگ، این استادیوم به عنوان بیمارستان پشتیبانی ارتش آلمان مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۹۳۰ كنگره كمیته بین المللی المپیك در شهر برلین برگزار شد و یك سال بعد تصمیم بر آن گرفته شد تا بازی های المپیك در سال ۱۹۳۶ در این شهر انجام شود. به همین منظور مارچ ورنر مامور شد تا این استادیوم را بر طبق استانداردهای لازم برای برگزاری مسابقات المپیك بازسازی كند. اما با توجه به اعتباری كه برگزاری این مسابقات برای كشور آلمان داشت، هیتلر تصمیم گرفت استادیومی جدید با تمام امكانات مورد نیاز برای مسابقات المپیك طراحی و احداث كند. از هیچ هزینه ای برای ساخت بهتر صورت این ورزشگاه دریغ نمی شد. در واقع تصمیم بر آن بود كه این استادیوم توجه جهانیان را به خود جلب كند.
    در سال ۱۹۴۹ اولین قدم ها برای بازسازی آن برداشته شد. برای رساندن استانداردهای موجود در استادیوم به استانداردهای جهانی برای برگزاری مسابقات جام جهانی ۱۹۴۷ راه حل های متفاوتی پیشنهاد شد كه مهم ترین آنها سقف استادیوم بود. در سال های اخیر نیز تغییراتی اساسی انجام گرفت تا این استادیوم كماكان قابل بهره برداری باشد.
    تغییرات ایجاد شده در استادیوم برلین پاكسازی نماهای قدیمی، بازسازی و تنظیم طبقه دوم جایگاه تماشاچیان، بهسازی و مرمت سازه نگه دارنده طبقه اول جایگاه، پایین بردن سطح زمین استادیوم، طراحی و نصب سقفی جدید بالای سر سكوی تماشاگران با جدیدترین سیستم های روشنایی و آكوستیك، به روز كردن و تعویض تمام تجهیزات فنی و ورزشی موجود، ساخت اتاق های ویژه برای شخصیت ها، ایجاد مسیرهای دسترسی زیرزمینی، احداث پاركینگ زیرزمینی به ظرفیت ۶۳۰ خودرو و فضای آماده سازی بازیكنان شامل پیست دو و میدانی اهداف كاملاً متفاوتی داشت. حفاظت یك بنای تاریخی كه برای نیازهای جدید مدرن شده است و تبدیل آن به یك زمین كه منحصراً برای بازی فوتبال آماده شده ولی مجموعه ای از فعالیت های متفاوت را در خود جای داده است از جمله این اهداف است.

    سازه طبقه دوم جایگاه تماشاچیان قابل حفظ و بازسازی بود اما بخش هایی از طبقه اول جایگاه تعویض شد. سطح زمین چمن استادیوم نیز ۵/۲ متر پایین رفت. در همین زمان دو ردیف صندلی به صندلی های جایگاه اضافه شد. به این ترتیب فاصله زیادی كه میان جایگاه تماشاگران و زمین بازی وجود داشت كمتر شد. برای نزدیك كردن تماشاگران به محل جدید زمین ده ردیف صندلی به ظرفیت ۱۵ هزار نفر به صندلی های استادیوم اضافه شد. در حال حاضر استادیوم برلین گنجایش ۷۵ هزار تماشاگر را داراست. محل ورود پیست ماراتن به درون استادیوم در بازسازی باز نگه داشته شده است و كماكان محور اصلی سایت كه استادیوم را به برج ناقوس متصل كرده، حفظ شده است. برای باز نگه داشتن ورودی پیست مارتن و با توجه به شرایط خاص عملیات ساختمانی كه می بایست در حین انجام بازی ها در ورزشگاه انجام می گرفت برای ساخت سقف سازه ای كنسولی و متشكل از اعضای خرپایی فولادی سبك انتخاب گردید. برای اجرای این نوع سازه نیاز بود تا بیست ستون برای تحمل بار ناشی از وزن سقف كنسول شده در طبقه دوم جایگاه تماشاچیان بر پا شود. برای اینكه این ستون ها كمترین اخلال را در دید تماشاگران طبقه دوم ایجاد كند تا حد امكان تلاش شد تا مقطع ستون ها به شكل كاملاً منحنی طراحی شود به همین دلیل ستون ها به شكل استوانه توپر ساخته شد.


  • The Following 2 Users Say Thank You to alibother For This Useful Post:

    shahin-s (01-19-2011), پارسومش (01-20-2011)


  • 01-19-2011 15:42 #14

    مدير تالار فوتبال ايران


    تاریخ عضویت
    Nov 2010

    محل سکونت
    رامسر

    پست ها
    1,095

    تشکر
    718
    Thanked 681 Times in 573 Posts

    ارسال پیام Yahoo به alibother

    جديد پاسخ: **معرفي ورزشگاههاي جهان**

    آمستردام آرنا


    آمستردام آرنا ورزشگاه اختصاصی باشگاه آژاکس و دیدارهای خانگی تیم ملی هلند بدون تردید یکی از مدرن ترین ورزشگاهای دنیا به شمار می رود.این استادیوم که آوریل ۱۹۹۶ افتتاح شده، می تواند پذیرای ۵۱.۶۰۰ تماشاگر باشد. بزرگترین ورزشگاه این کشور از جمله استادیوم هایی است که به دلیل سیستم های پیشرفته امنیتی و مجهز بودن به انواع امکانات رفاهی، جزو پنج ستاره رده بندی یوفا قرار گرفته است. یکی از مشخصه های بارز آمستردام آرنا سقف متحرک آن است که در بعضی مواقع چمن سبز این ورزشگاه را به طور کامل می پوشاند. البته آرنا برای برگزاری کنسرت های بزرگ موسیقی هم بارها مورد استفاده قرار گرفته است.

  • نظرات

    فعلا نظری ثبت نشده است

    RSS نظرات برای دنبال کردن نظر ها.

    امکان نظردهی در مورد این مطلب وجود ندارد

    Powered by Armin3D.com™ © 2004/2024 - All Rights reserved ® - Contact us