وقتی کشتی تایتانیک غرق شد عکسی هم گرفته شد؟؟ « Armin3D.com

وقتی کشتی تایتانیک غرق شد عکسی هم گرفته شد؟؟

در بخش بدون دسته بندی — admin @ 11:16 am June 26, 2022

بله عکسی هم گرفته شد که در بعضی از سایتها عکسش هست کشتی بزرگ توریستی مسافرتی تایتانیک رفت زیر اعماق دریا عده کمی زنده ماندند عده ای هم نجات پیدا کردند اما بیشترشون مردند 1500 نفر انسانهای پولدار که برای تفریح و خوشگذرانی دل به دریا اقیانوس زدند هر چند اگر هم نمی رفتند الان هم مرده بودند به خاطر سنشون چون 100 سال پیش این اتفاق افتاد من هم هنوز دنیا نیومده بودم اصلا پدرز و مادرم هم هنوز ازدواج نکرده بودند و در هاله ای از ابهام بین بودن و نبیودن بودم هم بود هم نبودم چون آخرش اومدم پس قرار بود که حتما بیام اما نه در دوران تای تا نیک بلکه در همین الان در 2022 خوب بگذریم

عکسی تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ به بررسی و نقد آن می‌پردازد، در این قسمت به سراغ عکسی از غرق شدن کشتی عظیم تایتانیک رفته است.

این عکس به ظاهر ساده سیاه و سفید، کوه یخ تیزی را در میان دریایی آرام نشان می‌دهد که منجر به غرق شدن کشتی تایتانیک شد. این تصویر تقریبا یک قرن پیش گرفته شده است.

عکاس این تصویر پرینز آدالبرت عکس را در روز ۱۴ آوریل ۱۹۱۲ درست ساعتی بعد از برخورد تایتانیک با یک تکه بزرگ کوه یخ ثبت کرد. چیزی که این عکس را نسبت به سایر عکس ها متمایز می کند این است که پرینز در توصیف تکه یخ نوشته روی کوه یخ رنگ قرمز کاملا قابل مشاهده بود، و احتمالا این رنگ توسط برخورد یک کشتی ایجاد شده است. کشتی تایتانیک با ۲۲۰۰ سرنشین در حال عبور از اقیانوس اطلس به مقصد نیویورک، با کوه یخ برخورد می کند و ۱۵۱۷ نفر از این سرنشینان در این حادثه کشته شدند. کاپیتان این کشتی، ادوارد جان اسمیت یکی از باتجربه‌ترین کاپیتان‌های انگلیسی، با حدود ۵۰ سال دریانوردی سعی در کنترل و جلوگیری از برخورد کشتی با کوه یخ داشت اما از آنجائیکه تایتانیک با سرعت ۲۹ کیلومتر در ساعت حرکت می کرد این کار امکان پذیر نبود.

«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است. این برنامه روز جمعه ۲۷ اسفند ماه ساعت ۰۳:۱۵ بامداد به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعت ۱۰:۱۵ ،۱۹:۱۵و شنبه ساعت‌های ۲۱:۴۵،۱۴:۱۵،۰۸:۴۵ و یکشنبه ساعت ۱۶:۴۵برای اسپانیایی‌زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

بگذریم

نظرات

فعلا نظری ثبت نشده است

RSS نظرات برای دنبال کردن نظر ها.

امکان نظردهی در مورد این مطلب وجود ندارد

Powered by Armin3D.com™ © 2004/2024 - All Rights reserved ® - Contact us