دانلود مقاله بررسی مهندسي نساجي « Armin3D.com

دانلود مقاله بررسی مهندسي نساجي

در بخش بدون دسته بندی — admin @ 8:38 pm May 12, 2015

دانلود مقاله بررسی مهندسي نساجي

قیمت: 3500 تومان

دانلود مقاله بررسی مهندسي نساجي

به صورت فایل ورد و قابل ویرایش 16 صفحه

صنعت نساجي مسووليت توليد انواع منسوجات اعم از انواع پوشاك، كف‌پوشها مثل فرش و موكت و منسوجات مورد استفاده در صنايع ديگر را بر عهده دارد. اين صنعت شامل بخشهاي مختلفي مي‌شود كه از آن جمله مي‌توان به كارخانه‌هاي ريسندگي (توليد نخهاي مختلف)، بافندگي (توليد انواع پارچه) ، توليد فرش ماشيني و موكت و همچنين كارخانه‌هاي تكميل كننده اين كالاها مثل رنگرزي و چاپ و كارخانه‌هاي توليد الياف مصنوعي مثل نايلون و پلي‌پروپيلن اشاره كرد. در نتيجه مهندسي نساجي رشته‌اي است كه دانش و توانايي لازم را براي اداره بخشهاي مختلف اين صنعت به دانشجويان مي‌دهد. اين رشته داراي دو گرايش «تكنولوژي نساجي» و «شيمي نساجي و علوم الياف» است كه ما در اينجا به معرفي اجمالي هر يك از اين گرايشها مي‌پردازيم. 

مهندسي نساجي- تكنولوژي نساجي

هدف تربيت افرادي متخصص به منظور بهره‌برداري از صنايع نساجي در تبديل الياف به نخ ، نخ به منسوجات و روشهاي تهيه ساير منسوجات نساجي است كه مصارف فني، صنعتي ، مخابراتي و غيره دارند.

فارغ‌التحصيلان اين رشته مي‌توانند در صنايع نساجي در سرپرستي خط توليد، مديريت و نظارت در توليد و اداره كارخانه نقش حساسي ايفا كنند. بعضي تواناييهاي فارغ‌التحصيلان اين رشته به شرح زير است:

1)                       بهره‌برداري از واحدهاي توليدي صنايع ريسندگي ، بافندگي ، تريكو بافي، موكت ، قالي‌بافي و كارخانجات تبديل الياف و سنتيك.

2)                       حفاظت از امكانات موجود و بهره‌برداري در شرايط مطلوب فني و اقتصادي و رفع اشكالات و معايب.

3)                       تطبيق شرايط كيفي و كمي مواد اوليه با محصولات مورد تقاضا و برنامه‌ريزي توليد در صنايع مربوط از نظر كيفي و كمي.

4)                       برنامه‌ريزي در ايجاد واحدهاي توليدي در رشته‌هاي فوق‌الذكر.

5)                       توانايي ساخت قطعات و ماشين‌آلات نساجي و مدرنيزه كردن ماشينهاي قديمي نساجي. 

خرید        سوال از فروشنده

نظرات

فعلا نظری ثبت نشده است

RSS نظرات برای دنبال کردن نظر ها.

امکان نظردهی در مورد این مطلب وجود ندارد

Powered by Armin3D.com™ © 2004/2024 - All Rights reserved ® - Contact us