Armin3D.com

در بخش بدون دسته بندی — admin @ 9:03 pm October 14, 2021
انواع مختلف سر درد ها

علل مختلف تیر کشیدن سر و درمان آن ، این که آیا لازم است به دکتر مراجعه کنید و … مقاله زیر را تا انتها بخوانید.

در بدن ما گیرنده های درد وجود داشته و مواد شیمیایی مختلف ممکن است حس درد را در ناحیه های خاصی از بدن القا کنند. به علت تنوعی که در سیستم عصبی و گیرنده های آن وجود دارد انواع مختلف سر درد ها هم ایجاد می شود. به طور مثال:

سر درد های خوشه ای
سر درد های میگرنی
سر درد سینوسی
سر درد های ناشی از تومور و …
جالب است بدانید که یکی از علائمی که در تمامی موارد بالا وجود دارد عارضه ی تیر کشیدن درد در سر است. تیر کشیدن در واقع اصطلاحی برای درد عمق داری است که می تواند دارای محل مشخص یا نامشخص باشد.

فلج بلز چیست
تیر کشیدن سر بیشتر در چه بیماری هایی اتفاق می افتد؟
1 – سر درد میگرنی:
به علت های مختلفی ممکن است ایجاد شود( اکتسابی یا ذاتی). نشانه ی اصلی ای که در این نوع سر درد وجود دارد تیر کشیدن سر در یک طرف آن است.همچنین این سر درد ضربان دار بوده و به صورت مقطعی اتفاق می افتد، گویی بعضی اوقات یک قلب ضربان دار در سر در حال تپیدن است و تیر کشیدن سر را القا می کند.

در میگرن رگ های قیمت خاصی از مغز گشاد تر شده و همین عامل باعث رسیدن خون بیشتر و تحریک گیرنده های درد با هر ضربان می شود. پس در این موارد می توان با تسهیل یا پیشگیری از میگرن از تیر کشیدن سر هم جلوگیری کرد.

همچنین معمولا بعضی محرک ها در بعضی افراد مثل خستگی، سر و صدا یا نور زیاد پروسه ی میگرن و تیر کشیدن سر را شروع می کنند که می توانید با دوری کردن از آن ها جلوی شروع این اتفاق را بگیرید.

از جمله دارو هایی که ممکن است پزشک برای جلوگیری از شروع میگرن یا تسهیل آن برایتان تجویز کند دارو های شاخصی مثل سوماتریپتان یا بتا بلاکر هایی مثل پروپرانولول جهت کاهش ضربان قلب است. چون همان‌طور که گفته شد درواقع سر درد و تیر کشیدن ضربان داری که در میگرن احساس می شود حاصل هجوم مقدار زیادی خون پر فشار به مغز می باشد.

نظرات

فعلا نظری ثبت نشده است

RSS نظرات برای دنبال کردن نظر ها.

امکان نظردهی در مورد این مطلب وجود ندارد

Powered by Armin3D.com™ © 2004/2024 - All Rights reserved ® - Contact us