جمع شدگی خمیر مواد سیمانی مثل جمع شدگی شیمیایی، جمع شدگی خود « Armin3D.com

جمع شدگی خمیر مواد سیمانی مثل جمع شدگی شیمیایی، جمع شدگی خود

در بخش بدون دسته بندی — admin @ 2:11 pm June 12, 2021
درک تاثیر بازدارنده مصالح درشت دانه روی جمع شدگی خشک بتن خود متراکم
قیمت: 15,000 تومان

بطور کلی، جمع شدگی خمیر مواد سیمانی مثل جمع شدگی شیمیایی، جمع شدگی خود به خودی، جمع شدگی خشک و غیره به عنوان دلیل اصلی تغییر شکل حجم سیمان در نظر گرفته می شود. در میان آنها، جمع شدگی خشک دلیل اصلی شکاف بتن است، که در نتیجه منجر به خرابی سریع سازه می شود. تصور می شود که این جمع شدگی خمیر دلیل اصلی است که ممکن است منجر به شکاف بتن بشود، و مصالحی مانع جمع شدگی خمیر سیمان می شوند و متعاقبا جمع شدگی کلی بتن را کاهش می دهند.


به تازگی، توجه بیشتری به مطالعه تاثیر مصالح روی جمع شدگی بتن صورت گرفته است. هانسن و همکاران (8-3) گزارش کردند که مصالح نقش مهمی در ممانعت از جمع شدگی ماتریکس سیمان بازی می کند، که می تواند جمع شدگی بتن را در مقایسه با خمیر بتن ساده سخت کاهش دهد. فوجی وارا و گوتو (9) هم نشان دادند که نقش مصالح بازدارنده تغییر حجمی بتن است. Tangtermsirikul مدلی برای شبیه سازی تاثیرات سختی مصالح جمع شدگی بتنی را مطرح کرد. این تحقیق نشان می دهد که جمع شدگی بتن با مواد، درجه و فشار مصالح تحت تاثیر قرار می گیرد. مصالح به عنوان مانع جمع شدگی خمیر سیمان بکار می رود (13-11)، بررسی های قبلی اساسا روی تاثیر مصالح بر جمع شدگی خشک سیمان ارتعاشی عادی تاکید دارد، که محتوی مصالح به صورت عادی در دامنه 80%-70% حجم کل بتن است. SCCs شامل حجم بزرگتری از مواد سیمانی و مقدار کمتر مصالح (60%) می شود، که منجر به جمع شدگی خشک بزرگ تر و خطر ایجاد شکاف بیشتر است. بنابراین، توصیف تاثیرات مصالح جمع شدگی خشک SCCs مهم تر است.


هدف این مطالعه بررسی حجم و درجه مصالح درشت دانه روی جمع شدگی خشک SCCs است. مدل پراکنده اسکلت مصالح برای تعیین ضخامت پوششی ملات مطرح شده است (HMCT)، و رابطه بین HMCT و جمع شدگی خشک SCCs آنالیز شده است. بیشتر، براساس مدل پراکنده اسکلت مصالح و تئوری الاستیسیته، حداکثر فشار کششی القا شده با بازدارندگی مصالح محاسبه شده است، و مکانیسم های مربوطه با ترکیب ماتریکس جمع شدگی خشک و ممانعت مصالح بحث شده است.


دریافت فایل وورد 8 صفحه ای (ترجمه به فارسی) به همراه اصل مقاله انگلیسی

خرید

نظرات

فعلا نظری ثبت نشده است

RSS نظرات برای دنبال کردن نظر ها.

امکان نظردهی در مورد این مطلب وجود ندارد

Powered by Armin3D.com™ © 2004/2024 - All Rights reserved ® - Contact us