اسرار سیاهچاله چاله سیاه چیست؟ « Armin3D.com

اسرار سیاهچاله چاله سیاه چیست؟

در بخش بدون دسته بندی — admin @ 9:34 am September 19, 2020

دنیا پر است از رازهای ناشناخته هنوز دانشمندان نتوانستند حتی 1 درصد از جهان را کشف کنند و یکی از مرموذترین انها سیاه چاله هست اما سیاه خاله چیست؟

مکانی را تصور کنید که همه مواد آنقدر فشرده شده اند که هیچ چیز از آن فرار نمی کند. سیارات ، قمرها حتی در واقع هیچ چیز نوری نمی کنند! نیروی گرانش آنقدر بزرگ است که هر چیزی که از راه دور به آن نزدیک شود نیز مکیده می شود ، در اصل ، این یک سیاهچاله را تعریف می کند. اما چگونه بوجود آمده اند؟ این 7 واقعیت زیر را در مورد این اشیای شگفت انگیز بررسی کنید.

  1. نجوم اشعه ایکس اولین سیاهچاله را کشف کرد.

اولین سیاهچاله ای که تاکنون کشف شده به نام Cygnus X-1 در دهه 1960 کشف شد ، اما حداقل تا یک دهه دیگر به عنوان سیاهچاله شناخته نشد. ناسا اظهار داشت که Cygnus X-1 حدوداً 10 برابر از خورشید ما بزرگتر است ، یک ستاره غول پیکر نزدیک که 20 برابر بزرگتر از خورشید ما است به دلیل انتشار پرتوی ایکس از سیاهچاله خونریزی می کند.

چاله سیاه چیست: 7 واقعیت واقعا شگفت انگیز

  1. سیاه چاله چگونه است؟

سیاهچاله “سیاه” است ، به این معنی که هیچ نوری نمی تواند از آن فرار کند ، به این معنی که دیدن یا احساس سیاه چاله با استفاده از هر یک از ابزارهای ما غیرممکن است. نکته کلیدی (به گفته ناسا) برای دیدن یک سیاهچاله در واقع بررسی تأثیرات آن بر محیط آن است. ستاره های در حال عبور توسط سیاه چاله به دلیل کشش عظیم روی آنها خرد می شوند ، وقتی این اتفاق می افتد ماده از ستاره روشن تر و گرمتر می شود و در اشعه X می درخشد.

سیاهچاله چه شکلی است؟

  1. سیاهچاله چقدر بزرگ است؟

ناسا می گوید حداقل سه نوع سیاهچاله وجود دارد که از “فشرده کننده های نسبی” تا سیاه چاله ها تسلط دارند بر یک کهکشان. کوچکترین سیاهچاله ها Primordial نامیده می شوند ، از اندازه 1 اتم تا یک کوه ، رایج ترین سیاه چاله ها سیاهچاله های ستاره ای هستند و می توانند تا 20 برابر خورشید ما باشند – ده ها مورد از آنها در راه شیری. ابر سیاه چاله ها بزرگترین مراکز کهکشان ها هستند ، بیش از 1 میلیون برابر بزرگتر از خورشید.

نظرات

فعلا نظری ثبت نشده است

RSS نظرات برای دنبال کردن نظر ها.

امکان نظردهی در مورد این مطلب وجود ندارد

Powered by Armin3D.com™ © 2004/2024 - All Rights reserved ® - Contact us