دیدم امار بازدیدکننده های سایت داره بالا میره لرزش دست « Armin3D.com

دیدم امار بازدیدکننده های سایت داره بالا میره لرزش دست

در بخش بدون دسته بندی — admin @ 6:44 pm May 8, 2020

وقتی دیدم در گوگل از طریق سایت بسیار پیشرفته امارگیر زنده هیت استیپز hitsteps بالا میره خوشحال شدمدیدم امار بازدیدکننده های سایت داره بالا میره لرزش دست و گفتم چند تا پست جدید هم بزارم که این سایت باز هم بازدید کنندگانش بالا و بالاتر بره اما مطلب امروز دز باره لرزش دست هست همه ما افرادی را دیدیم که دستشان میلرزه و معمولا این افراد سنشان هم بالای 45 سال هست و بیشتر نزدیک به 6-0 یا هفتاد سال هست انها ناگهان متوجه می شوند دستشان می لرزد و فکر می کنند یک قسمتی از مغزشان که کنترل اندام را به عهده داره دچار اشکال شده بعد از چند روز متوجه می شوند که باید دکتر بروند دارو بخورند تا لرزش کم بشه یا نداشته باشند

لرزش دست چیست؟ چرا دست راستم می لرزه؟ لرزش طبیعی است که به نام «لرزش فیزیولوژیک» شناخت می‌شود. هر فردی می‌تواند دارای مقداری از این لرزش باشد، اما معمولاً به اندازه‌ای کم است که حتی متوجه آن نمی‌شود.
اگر فردی سالم هستید، با دراز کردن دست خود و ثابت نگه داشتن آن می‌توانید این لرزش‌های کوچک را مشاهده کنید. این لرزش طبیعی بدن انسان است. این نوع از لرزش‌ها می‌توانند هنگام انجام کاری که نیازمند دقت بیشتر است، مانند وارد کردن نخ به سوزن اندکی تشدید شوند.

احساسات شدید را تجربه می‌کنید
زمانی که احساسات شدید را تجربه می‌کنید، لرزش دست‌ها اغلب هرچه بیشتر خود را نشان می‌دهد. این احساسات سیستم عصبی خودمختار بدن شما را تحریک می‌کنند تا لرزش‌های فیزیولوژیک را افزایش دهد. سیستم عصبی خودمختار عملکردهای غیرارادی بدن مانند تنفس، فشارخون، ضربان قلب، و گشاد شدن مردمک چشم‌ها را کنترل می‌کند. هنگامی که احساس می‌کنید در معرض خطر قرار دارید یا آسیب‌پذیر هستید، سیستم عصبی سمپاتیک که بخشی از سیستم عصبی خودمختار است وارد عمل شده و سیگنال‌هایی را به غدد آدرنال برای ترشح اپی‌نفرین (با نام مستعار آدرنالین) در بدن ارسال می‌کند.
استراحت ناکافی بدن را مجبور به فعالیت در موقعیتی استرس‌زا می‌کند. برای تداوم فعالیت‌ها و بیدار نگه داشتن شما، بدن تولید آدرنالین بیشتر را آغاز خواهد کرد. اما این شرایط می‌تواند موجب سخت‌تر کار کردن قلب شده و لرزش اندام‌ها را موجب شود

در این شرایط، قلب شما ممکن است با قدرت بیشتر بتپد، تنفس ممکن است تسریع شود، و ممکن است با تعریق یا لرزش مواجه شوید. این شرایطی است که معمولاً به نام حالت جنگ یا گریز شناخته می‌شود. در این حالت، بدن شما برای محافظت از خود در برابر خطر آماده می‌شود، حتی اگر تهدید موجود به اندازه فرار از چنگال یک ببر گرسنه ترسناک نباشد. به عنوان مثال، منبع تهدید می‌تواند پیامی ناخوشایند از سوی رئیس شما باشد.
اضطراب، استرس، هیجان، عصبی شدن و حتی خشم شدید می‌تواند به عنوان یک سیگنال اضطراری برای سیستم‌های دفاعی بدن عمل کرده و به طور بالقوه موجب لرزش دست‌ها شود.

قند خون شما پایین است
مغز مسئولیت کنترل احساس ثبات و پایداری شما را بر عهده دارد. از این رو، زمانی که مغز به میزان کافی مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کند، ممکن است لرزش بدن را تجربه کنید.
مغز نسبت به دیگر اندام‌های بدن بسیار متفاوت است. این اندام توانایی تولید قند را برای خود ندارد، از این رو، بسیار زودتر از اندام‌های دیگر تحت تأثیر قرار می‌گیرد.
زمانی که قند خون شما پایین است، هر بخش از مغز می‌تواند با اختلال در عملکرد خود مواجه شود. پس اگر مستعد لرزش بدن، از جمله دست‌ها هستید، غذا نخوردن و افت قند خون می‌تواند موجب بروز این شرایط شود.

به میزان کافی استراحت نمی‌کنید
زمانی که با کمبود خواب مواجه هستید، مغز با اختلال در عملکرد خود مواجه می‌شود. بدن از خواب برای تنظیم مجدد و بازسازی سلول‌ها استفاده می‌کند. از این رو، استراحت ناکافی بدن را مجبور به فعالیت در موقعیتی استرس‌زا می‌کند. برای تداوم فعالیت‌ها و بیدار نگه داشتن شما، بدن تولید آدرنالین بیشتر را آغاز خواهد کرد. اما این شرایط می‌تواند موجب سخت‌تر کار کردن قلب شده و لرزش اندام‌ها را موجب شود. جدا از لرزش دست‌ها، کمبود خواب طولانی‌مدت می‌تواند به بسیاری مشکلات سلامت دیگر منجر شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها افزایش خطر بیماری قلبی است. حدود 7 تا 9 ساعت خواب شبانه برای بزرگسالان توصیه شده است.

کافئین بیش از حد مصرف می‌کنید
مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند بر سیستم عصبی خودمختار بدن تأثیرگذار بوده و موجب بروز لرزش در دست‌ها شود.

نظرات

فعلا نظری ثبت نشده است

RSS نظرات برای دنبال کردن نظر ها.

امکان نظردهی در مورد این مطلب وجود ندارد

Powered by Armin3D.com™ © 2004/2024 - All Rights reserved ® - Contact us