ویتامین های ذرت و طرز تهیه و پختن بلال « Armin3D.com

ویتامین های ذرت و طرز تهیه و پختن بلال

در بخش بدون دسته بندی — admin @ 4:35 pm November 24, 2019

ذرت سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی از جمله انواع ویتامین های گروه B مانند: B۱ (تیامین)، B۲ (ریبوفلاوین)، B۳ (نیاسین)، B۵ (پانتوتنیک اسید)، B۶ (ریبوفلاوین)، B۹ (فولات) و نیز ویتامین C می باشد.

ذرت همچنین دارای املاحی چون: پتاسیم، فسفر و منگنز است. انواع فیبرهای محلول و نامحلول به فراوانی در ذرت یافت می شوند و هر ۱۰۰ گرم از آن ۵ درصد نیاز روزانه فیبر را تامین می کند که در کاهش کلسترول خون و سرطان کولون کارآمد است. ذرت بالأخص زمانی که به همراه حبوبات مصرف شود از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و می تواند نیاز پروتئینی بدن را تامین کند. در هر فنجان از آن ۵ ۶ گرم پروتئین وجود دارد. ذرت یکی از غلات فاقد گلوتن می باشد که می تواند منبع مناسبی از نشاسته برای بیماران مبتلا به سلیاک باشد.

نحوه پخت

ذرت را به اشکال بسیار متفاوتی مانند کبابی کردن، استفاده از ماکرویو، پختن در آب جوش (آب پز کردن)، بخار پز کردن، تهیه پاپ کورن و … می توان طبخ کرد. البته بهترین روش برای پخت ذرت بخار پز کردن است که هم طعم متفاوتی دارد هم بسیاری از مواد مغذی آن حفظ می شود. بعد از پختن ذرت می توانید به آن مقداری نمک، فلفل و کمی کره بیفزایید.

نظرات

فعلا نظری ثبت نشده است

RSS نظرات برای دنبال کردن نظر ها.

امکان نظردهی در مورد این مطلب وجود ندارد

Powered by Armin3D.com™ © 2004/2024 - All Rights reserved ® - Contact us