چگونه حلیم بپزیم؟ طرز تهیه حلیم با مرغ و گوشت « Armin3D.com

چگونه حلیم بپزیم؟ طرز تهیه حلیم با مرغ و گوشت

در بخش بدون دسته بندی — admin @ 7:36 pm September 20, 2019

اموزش درست کردن حلیم وقت صبحانه است و هوس خوردن حلیم کردید

گندم‌ها را اول از همه در قابلمه با اب درون یخچال بگذارید …و انرا را به مدت4 یا 6 ساعت از شب قبل در آب بخیسانید. امروزه گندم‌های آماده و پوست کنده در فروشگاه‌ها هستند. گوشت یا مرغ فرقی نمی کنه هر چه گندم‌ها بیشتر خیس بخورند و آب بیشتری جذب کنند در مرحله پخت راحت‌تر می‌پزند. گوشت را به همراه پیازها که هر کدام را به چهار تکه تقسیم کرده‌اید ( پیاز را ریز نکنید چون در مرحله پخت به گوشت می‌چسبد)، کمی زردچوبه و ۶ لیوان آب روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا آرام آرام خوب بپزد و به اصطلاح مغز‌پخت شود. گندم را که از شب قبل خیس کرده‌اید در یک قابلمه جداگانه به همراه یک لیتر آب روی شعله ملایم گاز بپزید.

دانه‌های گندم باید آنقدر خوب بپزند که دانه‌های آن له شود و شبیه پوره شود، یادتان باشد گندم‌ها را حین پخت مرتب هم بزنید تا ته قابلمه نچسبند. اگر قبل از پخت گندم آب قابلمه ته کشید مقداری آب گرم به قابلمه اضافه کنید. گندم‌ها بعد از پخت باید آن‌قدر پخته باشند که به صورت یک مایع نسبتا غلیظ دربیایند و به اصطلاح شیره گندم‌ها کشیده شود. حالا گوشت پخته شده را ریش ریش کنید و به گندم‌های پخته شده اضافه کنید.

مخلوط گوشت و گندم را روی شعله ملایم گاز آنقدر بپزید تا حسابی غلیظ شود و جا بیفتد، در این مرحله مقداری نمک به مواد اضافه کنید. در حین پخت، مرتب گوشت و گندم را هم بزنید تا هم به ته قابلمه نچسبد و هم حلیم کشدار شود. غلظت حلیم باید متوسط باشد، نه آنقدر غلیظ که سفت شود و نه آنقدر رقیق که شل و آبکی به نظر برسد. در مرحله آخر هم مخلوط گوشت و گندم را با گوشت‌کوب برقی یا دستی بکوبید تا غلظت آن بیشتر شود و حسابی جا بیفتد. فراموش نکنید که هر چه زمان پخت یشتر باشد، حلیم بیشتر جا می‌افتد و خوشمزه‌تر و کشدارتر می‌شود.

حلیم را برخی با شکر و بعضی هم با نمک میل می‌کنند. برای تزیین نمک معمولا دارچین و کنجد و بعضی هم پودر نارگیل استفاده می‌کنند. برای روغن حلیم از روغن مایع، جامد، روغن حیوانی و کره می‌توانید استفاده کنید. بهتر است روغن را مقداری داغ کنید و حین سرو به اندازه یک قاشق مربا خوری یا غذاخوری روی هر کاسه بریزید.

نظرات

فعلا نظری ثبت نشده است

RSS نظرات برای دنبال کردن نظر ها.

امکان نظردهی در مورد این مطلب وجود ندارد

Powered by Armin3D.com™ © 2004/2024 - All Rights reserved ® - Contact us