سرویس سماور زغالی برنجی 1 لیتری « Armin3D.com

سرویس سماور زغالی برنجی 1 لیتری

در بخش بدون دسته بندی — admin @ 9:30 pm January 17, 2018
سرویس سماور زغالی برنجی 1 لیتری
قیمت: 200,000 تومان
قطعا با دیدن سماورهای زغالی، خاطرات خانه‌ی مادربزرگ برایتان تازه خواهد شد. یک اتاق بزرگ که دور تا دور آن را با پشتی‌های زیبا پر کرده‌اند و طاقچه‌ای که عکس‌های دسته‌جمعی خانواده روی آن جلوه‌گری می‌کند. در گوشه‌ی این اتاق زیبا، میزی کوچک قرار دارد و یک سماور زغالی طلایی در حال قل‌قل‌کردن است. یک قوری چینی که چای خوش‌طعم و خوش‌رنگی در آن آماده‌ی پذیرایی از مهمانان است و یک لبخند زیبا که به همه خوشامد می‌گوید؛ لبخند زیبای مادربزرگی که با دیدنش انرژی می‌گیرید. سماور زغالی برنجی از نوستالژی‌های بسیار زیبای بچگی‌های همه‌ی ماست. تقریبا در خانه‌ی تمام مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها این صحنه‌ها دیده می‌شد.
سماور زغالی برنجی با ظرفیت 1 لیتر و طراحی زیبا، برای آماده‌کردن یک چای خوش‌طعم و گوارا مناسب است. جنس این سماور از برنج است و دسته‌های برنجی با تزیین چوب دارد. لذتی که در نوشیدن چای زغالی وجود دارد، در هیچ‌کدام از سماورهای جدید و مدرن امروزی نیست. با داشتن این سماور زیبا، گوشه‌ی پذیرایی خانه را به یک دکور سنتی قدیمی تبدیل کرده و به یاد خاطرات دوران بچگی یک چای زغالی خوش‌رنگ و خوش‌عطر نوش‌جان کنید. سماور زغالی برنجی از کیفیت ساخت بسیار مناسبی برخوردارند و همین امر دلیل محبوبیت آنهاست.
  

طریقه استفاده از سماور زغالی برنجی:

برای استفاده، ابتدا باید زغال را برافروخت و سپس در مخزن قرار داد. با گداخته‌شدن زغال و بالا آمدن بخارآب، آب موجود در مخزن جوش خواهد آمد و می‌‌توان یک چای با حال و هوای قدیم سرو کرد.
   

ظروف برنجی (سماور ، کتری ، قوری):

شاید شما هم یکی از کسانی باشید که طرفدار خوردن بهترین آب باشید اما بهترین آب کدام هست؟
آب خوردن را به صورت های مختلفی تجربه کردیم اما اینکه کدام آب بهتر هست، با توجه به تجربه های خودمان یکی آب جوشیده را پیشنهاد می دهد، دیگری آب معدنی و گاه هم پبشنهاد می شود که از فیلتر های آب استفاده شود.
بنابه دلایل شهر نشینی غیر از آب لوله کشی، دسترسی ما به چاه آب یا آب هایی که در چشمه ها سرازیر هستند مقدور نمی باشد و این بدترین ضرری است که ناخودآگاه بدن ما متحمل می شود.

اما آبی که در سماور های برنجی جوشیده می شود بهترین آب هست. بله! همین سماورهای برنجی.
حتی آب را بعد از سرد شدن می توانید در پارچ های برنجی در یخچال نگهداری کنید.
   

آلیاژ برنج در طب سنتی و طب امروزی:

آلیاژ برنج یکی از آلیاژهای مورد تایید طب سنتی است که بیشتر به شکل سماور، کتری و قوری از دیرباز مورد استفاده قرار می گرفته است.
برنج ، آلیاژی از مس و روی (Cu+Zn) می باشد که این فلز روی ، با آلیاژ روئی متفاوت است. فلز روی به زینک (zinc) مشهور است که در طب امروزه به عنوان یکی از نیازهای بدن مورد توجه قرار می گیرد و کمبود آن را عامل بیماریهای گوارشی و پوستی می دانند و قرصهای مکمل همچون قرص زینک برای بیماران تجویز می گردد که همچون دیگر قرصهای شیمیایی دارای عوارض می باشند.

در طب سنتی برای جذب فلز روی و رفع نیاز بدن با استفاده از آلیاژ برنج که به غیر از فلز روی حاوی فلز مس (که آن هم برای بدن بسیار مفید و لازم می باشد)، سماور، کتری، قوری، قاشق و ظروف آشپزخانه تهیه می کردند تا با استفاده از آنها، نیاز بدن به این فلز مهم برطرف گردد و از عوارض کمبود آن در بدن پیشگیری گردد.
   

تاریخچه سماور زغالی:

سماور، در لغت به معنای خود جوش است. در لغت نامه دهخدا، ناظم الاطباء و فرهنگ عمید و .. . ریشه این کلمه روسی معرفی شده و آمده آن یک قسم ابزاری است فلزی که جهت جوش آوردن آب به کار می رود و در میانش آتشخانه دارد.
ایرانیان در ابتدای سلطنت ناصرالدین شاه، یعنی اواسط قرن نوزدهم میلادی، با سماور آشنا شدند. بدین ترتیب که دربار فرانسه، هدایایی برای شاه و صدر اعظمش امیر کبیر، فرستاد که دو سماور یکی برای شاه و دیگری برای امیر جزو آن هدایا بود. سماور شاه نقره مطلا و سماور امیر کوچکتر و نقره منبت بود. این دو سماور با عرق دو آتشه یعنی همان الکل، گرم می شد.
   

مشخصات سرویس سماور طلایی ذغالی 1 لیتری:

حجم: 1 لیتر
جنس: برنج
دارای ضمانت: سیاه نشدن
سرویس کامل شامل: پارچ و قوری و سینی و کاسه
قابل استفاده در: میز خاطره و نیز قابل استفاده و سرو کردن چای
ارتفاع سماور از کف تا درب قوری بالا: 38 سانتیمتر
وزن سماور و سرویس:  1/350 کیلوگرم
توضیح: منظور از حجم اعلام شده مجموع حجم سماور و قوری می باشد.

خرید

نظرات

فعلا نظری ثبت نشده است

RSS نظرات برای دنبال کردن نظر ها.

امکان نظردهی در مورد این مطلب وجود ندارد

Powered by Armin3D.com™ © 2004/2024 - All Rights reserved ® - Contact us